Σελίδες

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

Διαφημίσεις ακατάλληλες... ή μήπως όχι;


Η βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Κριτηρίων, απαγόρεψε πρόσφατα τις νέες διαφημιστικές καταχωρίσεις της αεροπορικής εταιρίας Ryanair επειδή «δημιουργούσαν λάθος εντυπώσεις για την ηθική και τη σεξουαλική συμπεριφορά των αεροσυνοδών». 
Η ιρλανδική εταιρία χαμηλού κόστους διαφήμιζε τις χαμηλές τιμές των ναύλων της, αλλά και το ημερολόγιό της, στο οποίο πρωταγωνιστούν αεροσυνοδοί, με... ανάλαφρη περιβολή! 

Η διαφήμιση προκάλεσε την οργή της αρμόδιας Αρχής, αλλά και αρκετών πολιτών που θεώρησαν ότι δεν μπορεί «να διασύρεται έτσι το γυναικείο φύλο». 

Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Στο παρελθόν, το ίδιο όργανο έχει απαγορέψει και άλλες διαφημίσεις, με πρωταγωνίστριες γυναίκες, επειδή το αποτέλεσμα ήταν παραπλανητικό, προσβλητικό ή υπερβολικά σέξι.


Ιδού τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα: 
H επίμαχη διαφήμιση της Ryanair



Διαφήμιση εσωρούχων που κρίθηκε «υπερβολικά σέξι για δημόσιο χώρο»



Αυτή η διαφήμιση απαγορεύθηκε ως «προκλητική και προσβλητική για το γυναικείο φύλο»



Διαφήμιση εταιρίας ρούχων που απαγορευθηκε επειδή «προωθούσε την ιδέα της αυτοκτονίας»



Η διαφήμιση αρώματος με πρωταγωνίστρια την ανήλικη Dakota Fanning κρίθηκε ακατάλληλη επειδή παρουσίαζε ένα παιδί ως «σεξουαλικό υποκείμενο»


Αυτή η διαφήμιση απαγεύθηκε επειδή προωθούσε την εικόνα των ανορεξικών μοντέλων



Η φαινομενικά αθώα καταχώριση της Julia Roberts απαγορεύθηκε ως παραπλανητική: είχε «πέσει» πολύ Photoshop



Για τον ίδιο λόγο απαγορεύθηκε και αυτή η διαφήμιση που έκανε την Kristy Turlington να μοιάζει... κοριτσάκι