Δείτε τι σημαίνουν τα σήματα κάποιων από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες :
Η ασπίδα της Abarth αντιπροσωπεύει την έννοια της νίκης -η κόκκινη, άσπρη και πράσινη μπάρα προστέθηκαν τον τελευταίο καιρό για να συμβολίσουν την ιταλική προέλευση αυτών των αυτοκινήτων. Η ιστορία του σκορπιού στο λογότυπο είναι αβέβαιη αλλά θεωρείται ότι προέρχεται από το ζώδιο του ιδρυτή, Carlo Abarth.
Το λογότυπο της Alfa Romeo αντιπροσωπεύει το οικόσημο της πόλης του Μιλάνου και συσχετίζεται με τις σταυροφορίες, ως εκ τούτου ο σταυρός. Στα δεξιά, ένα φίδι τρώει έναν άνθρωπο ή ένα παιδί ενός Σαρακηνού.
Έχουν υπάρξει διάφορα λογότυπα της Aston Martin από το 1916, που ιδρύθηκε. Το πρώτο από το 1920 ήταν μια συγχώνευση των γραμμάτων Α και Μ. Το επόμενο ήταν το 1932 και τα δύο φτερά πάρθηκαν από το λογότυπο της Bentley που δηλώνει την ταχύτητα. Το τρίτο ήταν μια εξέλιξη του τελευταίου και βελτιώθηκε βαθμιαία για να συμβαδίσει με τις σύγχρονες προτιμήσεις. Εκσυγχρονίστηκε πάλι για να περιλάβει το όνομα «David Brown» το 1947 όταν ανέλαβε την επιχείρηση, δανείζοντας τα αρχικά του σε διάφορα οχήματα στη σειρά AM.
Τα τέσσερα δαχτυλίδια στο λογότυπο της Audi αντιπροσωπεύουν τις τέσσερις επιχειρήσεις της κοινοπραξίας Auto-Union του 1932 - DKW, Horch, Wanderer και Audi. Το όνομα Audi (στα λατινικά «Άκου!») εξαφανίστηκε μετά από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά αναβίωσε το 1965.
Εσφαλμένα έχουμε θεωρήσει ότι το λογότυπο της BMW είναι μια στρογγυλευμένη, τυποποιημένη αντιπροσώπευση περιστρεφόμενου έλικα (η επιχείρηση έφτιαχνε στρατιωτικά αεροπλάνα αρχικά). Εντούτοις, προηγείται χρονικώς πραγματικά της παραγωγής μηχανών αεροπλάνων περισσότερο από δέκα χρόνια. Το έμβλημα εξελίχθηκε από το λογότυπο της επιχείρησης του Rapp Moternwerke (που έγινε αργότερα BMW), με τα χρώματα από τη σημαία της Βαυαρίας.
Το λογότυπο της Buick προήλθε από το οικόσημο της οικογένειας Buick (σκωτσέζικης προέλευσης)• μια κόκκινη ασπίδα με μια ασημένια και μπλε διαγώνια γραμμή που τρέχει από την πάνω αριστερή γωνία της ασπίδας και ένας χρυσός σταυρός στη χαμηλότερη αριστερή γωνία (ο σταυρός είχε μια τρύπα στο κέντρο με το κόκκινο της ασπίδας που παρουσιάζει), και στην πάνω δεξιά γωνία υπήρχε κεφάλι ελαφιών με ένα οδοντωτό περιδέραιο. Το λογότυπο υποβλήθηκε σε πολλές αναθεωρήσεις, το 1960 το λογότυπο άλλαξε σε τρεις ασπίδες, για να αντιπροσωπεύσει τα τρία πρότυπα Buick στην παραγωγή τότε (LeSabre, Invicta και Electra)
Το αρχικό λογότυπο της Cadillac είναι βασισμένο στο οικόσημο του ανθρώπου από τον οποίο η επιχείρηση ονομάστηκε, Antoine de La Mothe, Sieyr de Cadillac (αν και πολλοί θεωρούν ότι το οικόσημο είναι μια απομίμηση, που παρασκευάστηκε για τους σκοπούς του λογότυπου της επιχείρησης). Ο συμβολισμός του στεφανιού που περιβάλλει την ασπίδα είναι αβέβαιος (αν και το αρχικό σχέδιο στεφανιών ήταν μια ανθοδέσμη από φύλλα).
Ο μύθος λέει ότι το λογότυπο της Chevrolet είναι εμπνευσμένο από την ταπετσαρία σε ένα γαλλικό ξενοδοχείο όπου ο William C. Durant έμενε (ο μύθος λέει ότι είδε το σχέδιο στην ταπετσαρία και έσκισε ένα κομμάτι για να το πάρει να το δείξει στους φίλους του και να γίνει αργότερα το λογότυπο της επιχείρησης). Όμως, η σύζυγός του λέει ότι το έμβλημα το είδε αρχικά σε μια εφημερίδα της Βιρτζίνια σε διακοπές περίπου το 1912, και σκέφτηκε ότι ήταν ένα πολύ καλό έμβλημα για τη Chevrolet).
Το λογότυπο της Chrysler έχει υποβληθεί σε κάμποσες αλλαγές κατά τη διάρκεια των χρόνων• αυτό εδώ είναι μια προσαρμογή του αρχικού μενταγιόν- λογότυπου που χρησιμοποιούνταν στα αυτοκίνητα Chrysler στην αρχή του 1925. Αυτό το λογότυπο παρουσιάστηκε το 1994, και το ζευγάρι των ασημένιων φτερών προστέθηκε μετά την συγχώνευση με την Daimler-Benz το 1998. Τώρα που η Chrysler πουλήθηκε στην Cerberus, επιστρέφουν στο σχέδιο Pentastar, αν και τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ακόμα το λογότυπο που παρουσιάζεται εδώ.
Η επιχείρηση αυτοκινήτων της Citroen ιδρύθηκε από Andre Citroen, ο οποίος πήρε αρχικά έφτιαχνε οδοντωτούς τροχούς. Τα δύο σιρίτια του λογότυπού αντιπροσωπεύουν τα δόντια των τροχών.
Το λογότυπο της Cizeta απεικονίζει το κεφάλι ενός λύκου, που αντιπροσωπεύει την Τιβεριανή λύκαινα που τάισε τον Ρωμύλο και τον Ρώμο, τα παιδιά του Άρη που ίδρυσαν τη Ρώμη. Τα μπλε και κίτρινα χρώματα είναι τα χρώματα της Μόντενα, στην Ιταλία (όπου η επιχείρηση ιδρύθηκε, αν και μετακόμισε στην Καλιφόρνια). Η λέξη «Cizeta» είναι τα αρχικά του ιδρυτή (Claudio Zampolli).
Το σύγχρονο λογότυπο της Corvette είναι μια παραλλαγή του σχεδίου του Robert Bartholomew (ένας σχεδιαστής της Chevrolet) το 1953. Χαρακτηρίζει δύο σημαίες, μια σημαία τερματισμού και η άλλη με εικονίδια, ένα λογότυπο της Chevrolet και ένα fleur-de-lis. Το fleur-de-lis επιλέχτηκε δεδομένου ότι το «Chevrolet» ήταν γαλλικό όνομα, και το fleur-de-lis είναι ένα γαλλικό σύμβολο που σημαίνει την ειρήνη και την αγνότητα.
Η προέλευση του λογότυπου της Daewoo είναι αβέβαιη, αν και η έρευνά δείχνει οι τρεις κλάδοι μπορούν να είναι αντιπροσωπευτικοί μιας εικόνας που η επιχείρηση προσπαθούσε να αναπτύξει ως αυτοκινητοβιομηχανία, σταθερότητα σε όλες τις διαδικασίες και εμπιστοσύνη μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών.
Το λογότυπο κριού της Dodge εμφανίστηκε αρχικά ως κουκούλες στη δεκαετία του '30, που χρησιμοποιήθηκε και στα φορτηγά και στα αυτοκίνητα. Ο κριός επιλέχτηκε αυτό που είναι- σταθερός, βασιλιάς του ίχνους.
Το όρθιο άλογο που υπάρχει στο λογότυπο της Ferrari ήταν το έμβλημα του ιταλού πιλότου Fancesco Baracca του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, οι γονείς του οποίου έπεισαν το Enzo Ferrari να χρησιμοποιήσει το σύμβολο του γιου τους για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Alfa Romeo. Όταν ο Ferrari άρχισε αργότερα την επιχείρηση αυτοκινήτων του, συνέχισε τη χρήση αυτού του λογότυπου. Σημειώστε ότι το λογότυπο που παρουσιάζεται εδώ είναι τεχνικά το λογότυπο της αγωνιστικής ομάδας, της Scuderia Ferrari, αν και θα το δείτε σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα της Ferrari. Το επίσημο λογότυπο της επιχείρησης είναι η ορθογώνια έκδοση με το ίδιο άλογο.
Το 1982, το Uno ήταν το πρώτο Fiat που φόρεσε το νέο λογότυπο με τις πέντε μπάρες. Ο μύθος λέει ότι ο σχεδιαστής της Fiat Mario Maioli οδηγούσε μπροστά από το εργοστάσιο τη νύχτα κατά τη διάρκεια μιας διακοπής ρεύματος, και είδε το γιγαντιαίο λογότυπο της Fiat στον ουρανό. Σχεδίασε αυτό που είδε• τα διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων αντιπροσωπεύουν το φως που έβλεπε μεταξύ των γραμμάτων του σημαδιού.
Το δεξί χέρι του Henry Ford, ο Harold Wills, τύπωνε σε αυτοκίνητα επιχειρηματιών για να κερδίσει χρήματα ως έφηβο, και όταν χρειάστηκε ο Ford ένα λογότυπο, ο Wills έβγαλε μια παλαιά εκτύπωσή και χρησιμοποίησε μια γραμματοσειρά που είχε χρησιμοποιήσει για τις κάρτες του. Το Oval προστέθηκε το 1912, και το μπλε προστέθηκε για το Πρότυπο Α το 1927.
Το λογότυπο της Infiniti προέρχεται από το σύμβολο για το άπειρο, όπως ήταν αναμενόμενο. Η έννοια του ανοικτού δρόμου και του ταξιδιού προς το άπειρο ήταν κάτι που η επιχείρηση θέλησε ο πελάτης να αισθανθεί. Το λογότυπο προτείνει επίσης το βουνό Fuji. Αν και, κάποιοι έχουν προτείνει ότι αντιπροσωπεύει μια πίτσα με μια φέτα φαγωμένη!
Αρχικά η Swallow (επιχείρηση καροτσών), μετέπειτα Jaguar κέρδισε το νέο όνομά της το 1945, αν και γιατί επιλέχτηκε αυτό το ζώο είναι αβέβαιο. Πιστεύετε ότι ο ιαγουάρος που πηδάει αντιπροσωπεύει την ταχύτητα και τη δύναμη των αυτοκινήτων.
Τα διακριτικά στο λογότυπο της Koenigsegg είναι ένας φόρος στη Μοίρα της Σουηδικής Πολεμικής Αεροπορίας κοντά στην βάση της οποίας λειτουργεί το εργοστάσιο της Koenigsegg (η Μοίρα χρησιμοποιεί το φάντασμα ως έμβλημά της).
Ο ιδρυτής της Lamborghini, Ferrucio Lamborghini, είχε πάθος με τις ταυρομαχίες, όπως φαίνεται και από το λογότυπο που επέλεξε για την επιχείρηση του. Ο Lamborghini ονόμασε και τα αυτοκίνητα του επίσης, που πήρανε όνομα είτε από μια φυλή ταύρου ταυρομαχιών είτε από ένα συγκεκριμένο ταύρο.
Η προέλευση του λογότυπου της Lancia προέρχεται από το όνομά της, το οποίο σημαίνει «λόγχη» στα ιταλικά (ο ιδρυτής ήταν ο Vincenzo Lancia).
Τα γράμματα στην κορυφή του λογότυπου της Lotus είναι τα αρχικά του ιδρυτή, Anthony Colin Bruce Chapman. Είναι άγνωστο γιατί επέλεξε το όνομα «Lotus» για την επιχείρηση του. Το πράσινο υπόβαθρο είναι το Βρετανικό Πράσινο Αγώνων, το χρώμα των βρετανικών αυτοκινήτων τότε. Το κίτρινο υπόβαθρο συμβολίζει τις ηλιόλουστες ημέρες τις οποίες ο Chapman ήλπιζε για την επιχείρησή του.
Η προεξέχουσα τρίαινα στο λογότυπο της Maserati είναι το παραδοσιακό σύμβολο για τη Μπολόνια, όπου τα αυτοκίνητα έγιναν αρχικά (τώρα στην κοντινή Μόντενα).
Ο Rei Yoshimara, ένας διάσημος δημιουργός εικόνων, σχεδίασε το λογότυπο της Mazda. Το «V» αντιπροσωπεύει τα φτερά.
Το αστέρι του λογότυπου της Mercedes αντιπροσωπεύει την κυριαρχία της στο εδάφος, στη θάλασσα και στον αέρα. Πρώτα χρησιμοποιήθηκε σε ένα Daimler το 1909, ένα στεφάνι δαφνών προστέθηκε το 1926 για να δηλώσει την ένωση με την Benz, και απλοποιήθηκε αργότερα στο τρέχον σχέδιο το 1937.
Το λογότυπο της Mitsubishi είναι μια ολοκλήρωση δύο οικογενειακών λογότυπων, και αντιπροσώπευε αρχικά τρία κάστανα νερού. Έχει προέλθει από τον οικόσημο του Yataro Iwasaki, ιδρυτής της Tsukumo Shokai, και το οικόσημο της οικογένειας Yamanouchi, από τη γενιά Tosa. Όσον αφορά στο όνομα, σημαίνει κυριολεκτικά «τρία κάστανα νερού» -Mitsu σημαίνει τρία και Hishi είναι η λέξη για το κάστανο νερού.
Το σύγχρονο λογότυπο της Opel ήταν αρχικά ένα πηδαλιούχο αεροσκάφος μέσα σε «Ο», που αντιπροσώπευε τη γερμανική πείρα εφαρμοσμένης μηχανικής (1937- 1947). Εξελίχθηκε, σε ένα αεροπλάνο (1954- 1964), και έπειτα στη σημερινή αστραπή το 1964.
Ένα από τα πρώτα πρότυπα Peugeot χτίστηκε στην πόλη Μπέλφορτ, του οποίου το έμβλημα ήταν το λιοντάρι. Το αυτοκίνητο ήταν γνωστό ως λιοντάρι-Peugeot και υιοθέτησε το έμβλημα του Μπέλφορτ.
Το λογότυπο της Pontiac αντιπροσωπεύει ένα βέλος. Αυτό το λογότυπο εισήχθη το 1958, αντικαθιστώντας το κεφάλι ενός Ινδιάνου αρχηγού από το 1928.
Το διακριτικό της Porsche είναι το οικόσημο της Στουτγάρδης (όπου κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα). Η πόλη στηρίχτηκε στα αγροκτήματα, το οποίο εξηγεί το άλογο• τα ελαφοκέρατα και οι κόκκινες και μαύρες λωρίδες είναι μέρος του οικόσημου του Βασιλείου του Wurttemberg.
Το διαμαντένιο λογότυπο της Renault χρησιμοποιήθηκε αρχικά το 1924 (ήταν προηγουμένως κυκλικό), και είχε έναν πολύ λειτουργικό σκοπό -το κέντρο του διακριτικού ήταν κομμένο για να επιτρέπει στον ήχο από την κόρνα, που βρισκόταν από πίσω, να βγαίνει.
Το λογότυπο της Rover αντιπροσωπεύει ένα σκάφος Βίκινγκ, μια σύνδεση μεταξύ της έννοιας του «Rover» (το να περιπλανιέται κάποιος) και των Βίκινγκ.
Το λογότυπο της Saab που παρουσιάζεται εδώ, παρουσιάσθηκε το 2000, είναι μια εξέλιξη του σχεδίου του 1987 (η επιχείρηση χρησιμοποιούσε ένα λογότυπο με κείμενο μέχρι τότε). Σχεδιασμένο από τον καλλιτέχνη Carl Fredik Reutersward, το αρχικό λογότυπο απεικόνιζε ένα μυθολογικό κτήνος Gripen. Το κεφάλι του Gripen προέρχεται από το οικόσημο του Count von Skane, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως σύμβολο για τη σουηδική επαρχία Skane, όπου η Saab ιδρύθηκε.
Η ιστορία του λογότυπου της Seat είναι αβέβαιη, αν και προφανώς αντιπροσωπεύει το «S».
Το λογότυπο της Skoda είναι ένα φτερωτό βέλος, αλλά δεν έχει καμία προφανή σημασία (εκτός από το να δώσει την εντύπωση της ταχύτητας).
Εκτός από το όνομα «έξυπνο», το «c» είναι για το «συμπαγές», και το βέλος για την «προνοητικότητα».
Η Subaru είναι η πρώτη ιαπωνική επιχείρηση που χρησιμοποίησε όνομα που προέρχεται από τη γλώσσα της, και εκείνο το όνομα απεικονίζεται στο λογότυπό της. Το όνομα αναφέρεται σε μια ομάδα αστεριών στον αστερισμό του Ταύρου (γνωστός και ως Πλειάδες). Γιατί 6 αστέρια στο λογότυπο; Τα πέντε μικρότερα αστέρια αντιπροσωπεύουν τις 5 επιχειρήσεις που συγχώνευσαν για να διαμορφώσουν τις βαριές βιομηχανίες Fuji (πρόγονος της Subaru) το 1953, ενώ το έκτο αστέρι αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη ενοποιημένη επιχείρηση.
Το λογότυπο της Toyota αποτελείται από τρεις ελλείψεις, που αντιπροσωπεύουν την καρδιά του πελάτη, την καρδιά του προϊόντος, και τις πάντα επεκτεινόμενες τεχνολογικές προόδους και τις ευκαιρίες που βρίσκονται μπροστά. Μια άλλη ερμηνεία είναι ότι αντιπροσωπεύει τις τρεις πτυχές της κουλτούρας της επιχείρησης -ελευθερία, ομαδικό πνεύμα και πρόοδος. Επίσης, στα ιαπωνικά «Toyo» σημαίνει αφθονία, και το «TA» είναι ρύζι (αν και το όνομα επιλέχτηκε από το όνομα του ιδρυτή, όχι για την κυριολεκτική έννοιά του). Σε μερικούς ασιατικούς πολιτισμούς, εκείνοι που ευλογούνται με μια αφθονία ρυζιού θεωρούνται ευλογημένοι με μεγάλο πλούτο.
Το λογότυπο της Volkswagen είναι απλό, αλλά το όνομα ενδιαφέρει -στα γερμανικά, μεταφράζεται ως «αυτοκίνητο του λαού».
VOLVO σημαίνει «κυλώ» στα λατινικά, και το λογότυπο είναι το συμβατικό σύμβολο στους χάρτες για τον χάλυβα (που ήταν η διασημότερη βιομηχανία της Συηδίας). Το σύμβολο δεν είναι αυθόρμητο, αντιπροσωπεύει την ασπίδα και τη λόγχη του Άρη, επίσης το αλχημικό σύμβολο για το σίδηρο.